fredag 2 januari 2015

Fredag.

Jag hade tänkt mig en lugn natt, men vid 12-slaget på nyårsdagens natt så tyckte någon ute att det var en bra idé att börja skjuta fyrverkerier. Igen.
Palle sov de första smällarna, sedan vaknade han. Vankade av och an. Började flämta.
Vi gick ut. Han var helt paj i magen.
Det blev början på en natt med tusen rastningar av stackaren, han sover gott nu ialla fall bakom mig här i soffan.
Jag är trött, som vanligt den dära huvudvärken som hänger med alltför ofta. Ögonen är lite yra, det är medicinen som spökar. Ja, ännu en ny. Känns som hundraelfte gången och hundraelfte sortens.

Blir upp i varv, kan inte sitta still. Men funkar rätt bra ändå, minskade dosen och då slapp jag ialla fall den där irritationen och värmeslagen.
Får se hur länge jag ska äta. Vet inte om den hjälper så mycket ändå. Kanske lite första timmarna.


Har inte tid att sitta här, lär torka håret och åka till apoteket.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar