torsdag 19 april 2012

Torsdag.




Igår natt slog det mig att det kanske är på grund av att jag har slutat med en utav mina mediciner som gett mig den där hemska oroligheten inuti bröstet ... Har varit så lugn och fin annars.
(Jag har slutat med dom - helt).

Ingen har ändå koll på vad jag äter nu - själv är bäste dräng/doktor tänkte jag.
Och så tyckte jag att jag mådde bra så varför äta dom?


"-Men kanske dom HJÄLPTE just för att du mådde Så bra?"

Mjo.
Det var kanske så då.
Jag trodde att jag inte behövde dom mera.
hej igen mister piller.
We meet again.


....


Har varit ute och cyklat idag, vilken lyx det är att kunna ta sig någonstans utan att bara behöva gå.
Bromsarna är inte så bra men överlevde åtminstone mina ärenden.

Jag hade lånat hem Mumins telefon för ett tag sedan, hon har köpt en ny så tänkte väl testa en nymodigare telefon är min en stund ..
Fick tillfälle att slå igång den igår på grund av min laddare låg kvar i köket i Floda, och det lyste ilsket rött i batteripluppen.
Batteriet lär laddas varje dag i min gamla.
Det var bara några nummer/kontakter som följde med i luren - ganska dumt.
Och i och med byte av telefon så var jag helt utan mina påminnelser.
Det vill säga helt lost in space.

Missade att ta ut viktiga mediciner på Apoteket igår, och säkert tusen saker till superduperviktiga saker
då jag fick klara mig själv bäst jag kunde.
(Utan mina pip)

Att ha en touch-telefon med iskalla händer är ingen höjdare.
Att ha en telefon som är helt ologisk ( Im not stupid ) är tålamodsprövande till tusen.
Helst när man inte har det bästa tålamodet i stan.
Mumin ska få igen sin telefon nu innan jag blir helt gråhårig.

Jag kunde i alla fall fota i granngården när jag fick hjälp av  bästa H.
Min privata Bicycle repairman.


 


Det var nog det vettigaste som jag gjorde igår.
Eller ja, H gjorde jobbet - men jag traskade dit i alla fall!
Det var en dag utan den där berömda motorn.
Vi skrotade runt hemma hela dagen, förutom Villes promenader då.

På kvällen åkte Ville och jag med storebror till syster en stund.
Så mysigt det är att bara kunna åka dit när som helst.
Tanka livsviktigt gos.




Vi var in på Ica Maxi och jag köpte med en sallad hem,  från den där plocken ni vet som man får välja själv vad man vill ha.
Tyckte det var något som fattades  - hade sallad helt utan sallad - gröna blad.
Men det var ganska ok ändå.
Blandade i pesto, Ville fick kycklingbitarna.
Alla glada.


....


I morgon åker vi till Floda.
På lördag är Ville anmäld till Ludvika på inoff.utställning,
så vi åker därifrån på lördag morgon.

Jag tycker det är kul att se alla olika hundraserna och fota lite.
Har inte tittat hur många hundar det var än.
Det var i Ludvika som Villes första utställning ägde rum! :)
Eller ja, min med för den delen.

Har plockat ihop Villes papper, utställningskoppel och det är väl bara badet kvar att fixa.
Det får vänta tills i morgon.
Finaste kille-Villen i världen.
Det bästa jag har.




Det blir ju med andra ord helg igen, jag har varit lite bubbelvinssugen de senaste dagarna.
Det är ett bra gladhetstecken.
Bubbel och frysta hallon är aldrig fel.
Och det där leendet vore inte helt fel heller.


Den svenska björnstammen - Vart jag än i världen vänder..

Vem vill inte dansa till denna där?


....


Hur gick tapetseringen undrar ni spänt?
Joooo!
Det blev jättefint.




Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar