onsdag 11 april 2012

Onsdag natt.

Klockan är över 12 på natten.

Idag blev jag medveten (igen) om hur extra känslig jag är.
Luften gick ur mig en stund.

Den så kallade inre motorn har inte funkat idag trots att det där medvetandet kom nu på kvällskvisten.
Men jag var hem till kära syster och strök gardinerna i alla fall.
Och fick varm nyponsoppa, vaniljglass och mandelbiskvier.




Att jag stryker något händer kanske en gång vartannat år.
Och när jag känner den där lukten av strykjärn och textil tänker jag ALLTID på när mor brukar stryka julgardinerna och dukarna inför jul.
Den där känslan är från när jag var liten och julen betydde allt.
Och när hon strök dom och gjorde fint visste man att det snart var nära...

Kunde inte måla dom där hyllplanen, men jag skruvade åt skruvarna och satte dit TVÅ stycken hyllplan.
Det är sex stycken totalt.

Vi sov till halv elva idag.
Och somnade nog i den tiden på kvällen innan.

E ringde på eftermiddagen, jag försökte förklara hur det ligger till med allt, och hon tycker inte jag har någon struktur.
Jag!? Haha.
Nu du kära Elisabethan har jag plockat upp alla mina böcker i den hyllan som är färdig.

Försökte få till någon slags organisering:
Psyk, missbruk och människo-öden i ett hörn, hund och kattböckerna för sig.
Krigsböckerna för sig, och alla pocket ( nästan bara thriller) är på en hylla.
Och dom där blandade böckerna för sig.

....

Inatt drömde jag om flytt igen.
Fast nu var det från där borta och jag skulle hämta alla mina saker.
Och hemligheter som vissa inte visste om men jag skulle kunnat ha berättat.
Vet inte vad jag bearbetar men det var rörigt.

....

Hade jag varit i Floda hade jag nog gått ut på långpromenad nu.
Skulle behöva gå ifrån mina tankar en stund.

Vi får se vad som händer till helgen.. Har någon några planer?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar