söndag 15 april 2012

Söndagkväll.

Plockade ihop saker i vardagsrummet inför den väldige tapetseringen som ska ske hemma hos mig imorgon.
Och i hallen.
Cykeln har stått i hallen sedan vi flyttade in.
Lär fixa cykeln så Ville o jag kan cykla lite igen.
Den står med ett platt framdäck.
Jag äger ingen cykelpump så har frågat min käre bicycle-repairman H om han vill hjälpa vid tillfälle.
Han fixade ju min andra cykel sist.
Men vi har inte tajmat in oss än.

Ville myste i soffan och var världens gosigaste kille medan den stod där den ska stå innan ihopfösningen av möblerna i vard.rummet.









Vi missade bussen idag.
Det resulterade i en eftermiddag på Borlänge station.
Om ni någonsin varit där så förstår ni hur vi led.
(Det regnade, så vi ville vara inomhus).
Det vill säga så stannade vi där tills nästa buss gick.
Typ två timmar senare.

Hann bevittna en sådan där "härlig" hundägare som både är onykter och behandlar sin hund med SKRIK och HOTA-metoden.

Hunden gjorde utfall mot Ville när vi kom till busskuren på Stationsgatan.
En rödbrun Staffe-blandning, ägaren känner jag igen utseendet på.
Ägaren skulle "lugna" ner honom med skrik och något som jag inte såg men hörde tydligt hur hunden skrek till av.
Fint. Verkligen.

Jag var stressad - och med andra ord ganska irriterad redan innan vi kom ner på stan och såg det där fina sällskapet med hundstackaren, och man blir ju inte mindre irriterad när den ena av sällskapet vänder sig om och frågar "-löper den eller?"

DET ÄR EN HANE.

Alltså, hade ägaren eller hunden kommit nära Ville så.
Baby got a bad temper om man säger så.

Det var ungefär i samma anda som när idioten i Vallentuna kom efter oss med sin lösa kamphund.
Jag förstår verkligen folk som slåss för sina nära.



/http://vesslan.com/


Och ni som känner mig vet att jag tycker om nästan alla hundraser.
Det är ägarna som jag inte tycker om.
Det är oftast små karlar som inte vågar gå ut utan en hund vid sin sida som har en såkallad kamphund.
Hetsiga män med ett hetsigt humör. Kan alla gissa hur hunden blir?


...


Det är äntligen dags för Djurås i morgon.
Två veckor sedan sist.
Ska bli kul att träffa dom igen.


Får se hur det blir sedan i morgon efter det.
Jag hoppas iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar