onsdag 7 mars 2012

Onsdag.








Solen lurades idag.
Det blåste isvindar.


....


Har gått och blundat länge nu för allt bås i trappen hemma,
men tack vare ett förmiddagsbesök så blev det gjort.
Varje dag vi går upp och nerför trappen ser man det.
Men nu är trappen ren plus det lilla hallgolvet innanför ytterdörren.
Hela vinterns grus är borta nu!


...


L kom förbi och vi blev att prata om ORD.
(Som inte tycks ha någon betydelse alls för vissa människor.)

Eller har vi två bara lyckats hitta sådana som bara använder ord hursomhelst.?.
Det är precis lika fult i en kärleksrelation som i en vänskapsrelation, tycker jag.
Varför kan man inte bara vara tyst istället för att säga massa ord som inte blir att betyda något ändå?

Människor som beter sig illa mot mig -
eller mot någon jag tycker om  ska inte komma undan med sitt beteende något mer.

Nuförtiden har den där berömda bägaren runnit över (och gjort det för sista gången flera gånger om.)

( Lånade bilder )






Det är synd att jag inte kan tycka om mig själv lika mycket som jag tycker om mina nära och kära.
Det är lättare att kämpa för någon annan.

Fast jag har såklart alltid tyckt så. Om dom jag tycker om.
Men menar att nu vill inte jag vara med på det själv ens.

Man behöver inte vara förälder för att sätta sig själv sist.
Lovar.
Jag kan se en röd tråd genom mina senaste blogg-inlägg att jag skriver om det här ofta.
Men det är verkligen viktigt.

Tyvärr kommer en del undan med precis vad som helst.

Ingen nämnd - men jag vet flera.
Det här med att ta ansvar för sina handlingar och ta konsekvenserna verkar gå dom förbi.
Fast det kommer väl att braka någon gång?

Önskar att jag kunde få vrida tillbaka tiden flera gånger under mitt vuxna liv.
Hur skulle jag ha gjort idag?


Amen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar