lördag 10 mars 2012

Lördag.

Kröp ner under täcket igår kväll vid 21-tiden och skulle fortsätta läsa i en pocket som jag började läsa på torsdagskvällen.
32 sidor blev det.

Alltså jag LÄSTE.
Bara det.
Jag har absolut inga läs- eller skrivsvårigheter utan det är KONCENTRATIONEN för min del.
(När jag väl läser så läser jag jättesnabbt)



ADD - Attention Deficit Disorder


  • Ofta lättdistraherad av yttre stimuli

  • Ofta svårt att följa instruktioner från andra

  • Svårt att bibehålla uppmärksamhet

  • Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs

  • Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter

  • Svårt att organisera målinriktade aktiviteter

  • Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan




  • Anyway.
    OH, LOOK A SQUIRREL!


    Igår kväll var jag trött, hängig och frussen.
    Jag var inge social alls fredag och lördag.
    Bäddade ner mig i fåtöljen i köket - datorn på köksbordet och
    tittade NÄSTAN igenom hela "Straw Dogs".
    Det kan ha hjälpt lite med koncentrationen att Alex S är med i filmen.




    När filmen var slut hade jag ingen lust och titta på något dåligt tv-program så efter kvällspromenaden tänkte jag att jag skulle fortsätta läsa i boken jag börjat i.

    "Hypnotisören"


    ( Lånade bilder )

    Klockan var runt 21 när jag började och jag slutade vid 02.
    Nästan 300-sidor sträckläsning.

    Jag tror inte ni är så intresserad av ett blogginlägg om en bok som jag läst men för MIG så är det här en jättestor sak.
    Jag har saknat att läsa.
    Hoppas jag kan börja läsa nu igen.

    Tack vare Concertan.
    Men det var svårt att lägga ifrån mig boken och försöka ställa om hjärnan till SOV-läge.
    Det tog ett bra tag.

    Det är allt eller inget verkar det som.







    I morse drömde jag om en hund som morrade.
    Vaknade och det var Pajjen som låg intill mig och kurrade.
    <3






    Hundutställning, Rättvik i morgon.
    Heja oss!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar