söndag 25 september 2011

Söndag.

Söndag eftermiddag.
Idag slog det mig att jag inte har någon aning om var jag ska ta vägen eller vad jag ska göra i höst/vinter.
Förtränger eller förnekar.
Vet inte så noga.




Igår tog jag en tur ensam på Stockholms gator.
Liftade med N in till stan, tog tunnelbanan från Fridhemsplan till Hötorget efter vi gjort det vi skulle.
Sedan gick jag bara runt mest i cirklar och tittade lite efter någon fin jacka.

Den jag hade förra hösten saknar jag.
Den var grön och hade huva.
Dragkedjan fick sönder så lämnade bort den.
Stort misstag.
Finns bara fula jackor.
På karl-sidan av kläderna finns det alltid snygga jackor.
Märkligt.

Är det någon som ser en sådan HÄR:



Så PLEASE LET ME KNOW.


Fick ett bra sms som det stod att jag kunde få skjuts hem efter min väldiga shoppingtur.
(Jag hade precis gått på tåget mot V-tuna)
Hoppade av Roslagsbanan i farten, och vid Universitet blev jag hämtad.
Jag tröttnar fort på stan, även om jag vill ha den nära.

Blev att tänka på förr när Popaganda fortfarande var en gratisfestival, och vi var där vid Universitet.
Fantastiska som få.

Undrar vilket år det var vi var där?
I början av 2000.
Kan ha varit 2002.....
Det var tider det.

Nu börjar hösten verkligen smyga sig på.
Löven ligger lite överallt.
Det börjar bli kyligt.
Jag tycker inte om mörkret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar