söndag 11 september 2011

Söndag.

Ända sedan i morses så har jag haft SVT på.
Dom sänder förstås om 10års minnet av attackerna i USA.
Det var intressant.
Jag som knappt klarar av att titta på tv ensam.
Idag har jag gjort det hela dagen.

Dom har visat dokumentärer varvat med de överlevandes historier.




Blev väldigt berörd utav Paul Simon som sjöng sin fantastiska sång "Sound of Silence".
Och av den lilla pojken som var tio år och läste upp sin döde fars namn.
 "Jag träffade aldrig min pappa, jag låg i mammas mage då".

Det är galet alltihop.
Krigen.
Terrorn.
Oskyldiga offer.


...



Igår var jag och Mumin på Festival Salute i Borlänge.



Den är alldeles vid mina gamla hemtrakter.
Älvhagen, Hushagen. 
Alldeles innan musiken började ringde N.
Så under alla fina fyrverkerier tänkte jag på oss.
Älskar dig fina du.

Träffade alla mina finisar innan vi åkte på Salute.
Axel, Joar, Arvid, Freja och Vanja.
<3

Full fart, mys och pys hemma hos kära syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar