torsdag 17 maj 2012

Torsdag. Söndag. Helgdag.

Jag har varit dålig på att skriva. Det blir så stort för mig när jag vill försöka komma ihåg ALLT.
Ni vet allt eller inget gäller.

Uppdaterar min bilddagbok varje dag i alla fall.
Skriver här och fotar där för min egen skull.
Hur skulle jag annars minnas vad jag gör, nu när jag inte skriver dagbok eller skriver i almanackan mer?

Bubblade vin i lördags hos L.
Hundgos i massor.
Precis min slags gala.







Vet inte om jag fyllde 102 eller 32 år nyligen?

Har fått tillbaka den där värken igen.
Det började efter den där långpromenaden med "fel" skor.
Och varför hade jag dom skorna förstår jag inte heller.

Fast första gången jag hade den där värken var förra sommaren.
Gick runt i Stockholm med H och jag minns hur båda fötterna gjorde jätte-jätteont.
Men då blev det bättre med inläggen från Scholl jag köpte på Apoteket.

Inte nu.
Köpte coachtejp från Stadium, och Mumin hjälpte mig att tejpa foten men det gjorde så fruktansvärt ont ändå.
Var gråtfärdig efter hundpromenaderna.
Kunde inte stöda på högerfoten innan dagen var slut.
Sista promenaden blev en cykeltur.









Peppar-peppar är det bättre idag.
Tagit värktabletter och tejpat ihop foten - det känns som den blev några cm smalare.

Vill inte ha ont nu när jag äntligen blivit frisk från halsflussen, längtar efter långpromenader.


...



Rastlös i själen.
Fast vet inte vad jag vill.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar