lördag 26 maj 2012

Lördag.

När jag äntligen var på väg så ska det krångla.
Vid SSAB gav jag upp, och vi vände om hem igen.

Kastar nog cykeln i älven snart.
Bromsar kan vara bra att ha när man cyklar med hund.
Vill någon ha en cykel som är oskön att cykla på utan fotbroms och världens sämsta handbromsar?

Ingenting blev som jag tänkt idag - men fick städat i alla fall.
Det var lite svalare utomhus idag - det vill säga att det var svalare inomhus också.
Plockade om lite i bokhyllan.
Tycker inte det blir någon ordning här någon gång.
Snart tar jag det som är över och kastar det helt enkelt.

Vill ha rena ytor..!

Köksbordet är alltid fullt i post / böcker / foton / saker.
Jag tycker inte att jag har haft det här rörigt någonsin förut?
Jag menar.. ADD'n har jag levt med i hela mitt liv.
Men verkar ha blivit rörig så att det syns till och med...
Jag vet ni tycker jag hoppar ur skorna mitt i dörröppningen, lägger alltid väskan i vägen, har alltid något slängt på fel ställe - jag är ovan att vara "den" där slarvmajan..
Men jag märker ju att jag gör så.
Det är svårt att förklara.

Jag har alltid städat och är den som har ordning, men nu..
Tycker det är jobbigt.
Jag har inte överdrivet mycket saker heller.

Det är nog snurrigt ändå utan att det ska behöva vara det runtomkring en.

Eller ja, jag dammsuger gärna och har min rosa tjusiga dammvippa från Sahlins struts men den där röran.

Det måste vara någon här som rör till mina saker.

Hum..


....


(Varför klipper grannen gräsmattan en lördagskväll?)
 

.....










 ....



Nu ska Ville få gå ut en stund.
Det är så skönt att foten känns bättre.
Nu ska vi gå på långpromenader igen.



Vi gick den där stigen i regnskogen idag.
Plötsligt så brakade det till i skogen och ett rådjur hoppade iväg.
Såg bara bakbenen, och det blev snabbt tyst igen.
Ville var såklart kopplad men han reagerade inte så mycket.
Han lyssnade och reagerade när det lät - men han såg inte rådjuret.

Det är så härligt där i regnskogen.
Det är sprudlande grönt i alla olika nyanser.
Magiskt.

Enda ljud man hör där inne är fåglarna.
Där drömmer jag mig bort.


Ormbunkar, koltrastar, ljud från lilla bäcken, vitsippor och harsyra.
Ska ta med mig Nikon:en i morgon.
Det här är mobilbilder från idag:








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar