onsdag 23 februari 2011

Onsdag.

Det är sådana här dagar jag önskar att jag vore hemma i Dala-Floda. Dricka varm choklad uppe vid Närsen, vara ute och fota. Njuta av solskenet. Här blir det mest en kall promenad med Ville. Han fryser så det är inga långpromenader precis.
När det blir lite varmare kan man sitta här ute på trappen / balkongen eller vad det nu är här utanför ..

Det är snart ett år sedan N flyttade till Vallentuna. Och jag var halvtidsboende här.
Andra halvan där hemma på Hushagen. Vi har hunnit med två lägenheter på den tiden, tredje med den här.



Trivdes rätt bra i det där området vi hamnade i först. Även om det var där som vi mötte "Idioten".. Han som "råkade" tappa sin Amstaff-blandning efter Ville. Ni vet. Polisbil hem och N's krokiga näsa.
Det ligger nära Elljusspåret, träningshallen som jag ska börja greja i, och nära centrum.
Men här är det lugnare förstås. Vi och alla Svenssons i bostadsområdet.

Är ledig idag också. Igår var jag det också, städade och pysslade.
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. 70kr på VISA-kortet, minus 15 grader ute. Dålig kombination.
Husbonden åkte hemifrån vid 03 i natt. Galet. Jag som knappt klarar av 6 timmars arbetsdag.
Han jobbar mer än dubbla. Men vi är olika. Som tur är.

Hoppas hoppas på att vi kan åka till Dalarna på fredag. Det vore så underbart. Saknar ju mina kära och nära
Men än ropar jag inte hej över bäcken. Här bestäms det minuten innan, beror på jobb och bil.


Saknar Pelle Popcorn såklart. Min lilla pojk. Pelle Plupp. Han gör bus i Floda och håller "mormor och morfar" sysselsatta, för att inte vakna på morgonen.. Hihi.


Tror att min biologiska djurklocka tickar ganska mycket nu, jag och N ser mycket på Animal Planet tv
Kan dock inte se dom värsta Animal Cops-programmen när dom visar misshandlade och misskötta djur - men när dom räddar och gör nytta = lyckliga slut = då blir jag alldeles varm i hjärtat. Önskar jag kunde arbeta med djur också.
På riktigt. Djur är det bästa jag vet.


Whippet - Animal planet

2 kommentarer:

  1. för att länka till någons blogg så går du in där du fixar din design, o sen där du kan lägga till olika "gadgetar" eller vad det heter- där väljer du "Min blogglista" o där kan du fylla i :)

    SvaraRadera
  2. Aha, får kika. Har försökt men det har inte funkat som jag vill ;P

    SvaraRadera