måndag 15 april 2013

Måndag.

Pojkarnas tjejvovve + matte plingade på dörren idag, jag öppnade och dom kom in och tittade hur vi bor, (hon bor i en likadan lägenhet som jag) och det enda jag tänkte på var vad hon skulle tänka och tycka hur rörigt det var här inne. Jag har saker på konstiga ställen. Det är städat men rörigt. Jag skämdes nog tillomed lite.
I torsdags hann jag iallafall plocka ihop lite - men idag kom det för plötsligt.

Jag ska möblera om i morgon, är inte nöjd med vardagsrummet - bokhyllorna. Skulle nog vilja ha en lång tavellist som jag tänkte mig när jag flyttade in. Att ställa fina saker på, mina fina gamla ramar till exempel.
Jag skulle vilja ha ett skåp utav gamla fönster, kyrkfönster att ha mina rådjur i. Men har varken fönster eller pengar till att bygga något. Och till en tavellist behövs en borr. Tänk vad enkelt det var när jag bodde i båda husen ifjol = träväggar. Halleluja.

Dexter-maratonet fortsätter.. Är på säsongen innan den som kommer till sommaren. Dvs 7.
Det är väl min meditation kanske?

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar