måndag 8 oktober 2012

Måndag.

Snart har hela förmiddagen gått.
Tittar in på min blogg - försöker skriva ner någonting.
Jag vill skriva, men koncentrationen svajar.

..

Jag följer Kristian Gidlunds blogg ikroppenmin.blogspot.se/ , han hade skrivit två inlägg sedan sist.
Vilket mod och vilken ork han har. Att skriva trots allt.

Den här meningen:  

"Om en stund kommer hemsjukvården – den palliativa, den för ”vård i livets slutskede” – för att koppla bort cellgifterna för den här gången. "

fick min kropp att rysa och mina tårar att rinna innan jag ens hann tänka.

Jag gråter för hans skull och jag gråter för att jag saknar Moster B.
Att hälsa på henne på Byle gård - just där människor vårdas i livets slutskede är nog det starkaste och märkligaste jag gjort.
Det var sista gången jag såg henne.



När familjen var till Vaxholm i september hittade jag lilla björnen som jag skickade till henne på sjukhuset, vilket det nu var och vilken omgång minns jag inte.
Fick lov att ta kort på den.









<3

All kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar