söndag 30 september 2012

Söndag.

Ville och jag åkte till marknaden i Solvarbo idag.

När jag närmade mig blev jag att tänka på hur ofta jag fick höra utav N vilket "dåligt lokalsinne" jag har -
 då jag helt plötsligt inte visste vart jag skulle när jag svängde av stora vägen.
Jag ser mig inte som en person som har dåligt lokalsinne..

När jag bodde i Vallentuna åkte vi in till stan en miljon gånger på diverse ärenden, ändå skulle jag nog inte hitta mellan Stockholm och Vallentuna om jag körde själv fastän jag bodde där en period i mitt liv.
Undrar om det är något i hjärnan som blockerar det där att komma ihåg sådana saker som vägar man åkt jättemånga gånger.
Visst kommer jag ihåg vissa sträckor.
Men dom där filerna som går åt världens alla hörn kommer jag inte ihåg vilken vi skulle åka i när vi skulle hem.
Jag såg nya platser varje gång. Nästan.






I alla fall så sken solen jätte-jättefint idag - är glad jag kom iväg så vi fick vara ute och mysa lite.
Hade tänkt åka till Mellsta eller något iof men mor & far var där och jobbade så hälsade på dom.
Fikade en ostsmörgås, pratade ikapp några år med Hardev, och Ville fick en påse hundgodis av mor.
På vägen hem sken kvällssolen jättefint över Tunaslätten och någonstans eldade någon - lukten kom in i bilen och jag blev genast att tänka på VÅR.
När vi var små brukade vi elda gräs hemma i dikena så när det växte upp nytt gräs var det grönt och finare än finast.
Och valborgsmässo-brasor som är fina och verkligen kommer med vårkänslorna.
Eld-lukt är starkt förknippat med vår för mig.
Hade kunnat stanna efter stora vägen och luktat en stund. Men det får man ju inte. Tok.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar