söndag 2 september 2012

Söndag.

Söndag eftermiddag

Vi kom nyss in efter en promenad runt Hushagen.
Ville gjorde ett hopp mot en svart katt.
Samma katt som han spanat in förut.
Men han verkar bara vilja leka, katten sprang bara iväg ett par meter och satte sig på andra sidan vägen.
Den är säkert van nyfikna hundnosar.

Nere vid älven blev det fint väder.
Förra veckan åkte en traktor med släp iväg med "våra" kossor som bott vid Gammelgården sedan våras.
Sommaren är över.
Rönnbären har blivit mörkt rönnbärsröda nu.
När jag tittade på mitt favoritträd i Floda var rönnbären bleka.
Nu är dom mogna för räven.


















Häromdagen fick jag ett energipåslag från ingenstans - fast när jag tänker efter så var det kväll.
( Då brukar jag kunna vara effektiv )

Jag planterade om några blommor.
Men den som verkligen behövde har jag ingen större kruka åt, och blomjorden tog slut.
Synd att alla krukor som är extrafina ska vara så små.

Idag gjorde jag om i hallen.
( Fast då var det förmiddag ).

Satte in skohyllan i string i garderoben.
Min hall är mörk, inga fönster men vita tapeter.
I hallen är det en hemsk och ful gammal plastmatta som också mörkar ner rejält.
I alla fall så har jag städat, fått lite ordning där det varit oordning.


...


Mobilen åkte med i bilen till Floda i fredags - jag har varit här.
Varit väldigt lugnt och tyst.
Ganska skönt faktiskt.
Fast lite väl tyst när man är ensam.

Har bara pratat med Emil idag.
Hur många har du pratat med?

(Jag är van att vara ensam)
Människor tar för givet att ha sällskap hela tiden.
Sambo/man/fru/barn/vänner.

Jag klarar mig själv.
Gör du?


...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar