torsdag 4 augusti 2011

Torsdag.

Hemma på Slottet Gomorronsol. Fast nu i Kvällssol.

Mumin och jag har badat i Närsen i eftermiddags.
( Saknar våran stuga och badplats )
Blir aldrig på riktigt igen.
Solen glittrade på sjön.
Tänkte på svunna tider.
Hur man sprang nerför stigen mot sjön.
Man var som en bergsget.
Nu finns inte stigen kvar, den är uppgrävd och breddad.
Ville inte titta in ens.
Vill komma ihåg det som det var.

Innan somnade jag i hammocken, väcktes utav Ville som pussade en slick i ansiktet på mig.
Hade fått tiotusen flera fräknar såg jag i spegeln.

Helgen tillbringades på en bekant plats.
Ville och jag åkte tåg ner till N.

Längtar och saknar nu.
Det var lugnt och tryggt.
Som förut.





Tillbringade två eftermiddagar / kvällar inne i Stockholm, bland alla turister med sina fina kameror.

Jag åt en glass i Gamla Stan på stället som många gånger förr.
Järntorget.
Daniel var med.
Sex år sedan vi sågs.
Märkligt.
Men trevligt med glass-sällskap.

Igår var en fin dag.
Vaknade i Vallentuna och somnade i Floda.
Med ett leende.
"Pärlan". Det är visst jag.

Tryggt och fint.
Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar