lördag 6 augusti 2011

Lördag.

Det är lördag.
Jag somnade om på förmiddagen.
Drömde.
Vaknade och var varm.
Funderar och tänker.
Längtar tillbaka.

Jag vill ju veta exakt vad som händer.
Helst minut för minut.
Nu är hösten alldeles tom.
Inga planer.
Skräckblandat med förtjusning och rädsla.
Kontroll ni vet.


Vallentuna ja.
Önskar vi kunde bygga oss ett litet hus.
Helst på en liknande tomt, eller just där:






Tycker om naturtomter.
Önskar att N hade haft kvar sitt hus.
Men det var fel tid.
Hade vi träffats lite-lite tidigare så hade vi bott där.

Jag kan sakna det huset fast jag kom som nykomling.
Men jag är svag för små hus som ligger lite hemligt till.
Helst hus överhuvudtaget.
Jag bor fint nu.
Men Floda skulle ligga i Vallentuna.
Eller norra Stockholm.
Då vore det perfekt.
Eller tvärtom.

Jag vill kunna åka in till stan, få en dos med människor och tittning i affärer.
Lika som jag vill bo på landet.
Titta på hästarna i hagen, och på stjärnklar himmel.

På måndag ska jag till SSK'n igen.
Hon är guld värd.
På tisdag ska jag till Mister Psykiatriker.
Ska bli intressant.

Lite om ADD:

För diagnosen ADD med uppmärksamhetsstörning krävs enligt DSMIV 
(Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)

minst sex av följande symtom:

a) är ofta ouppmärksam på detaljer eller gör slarvfel i skolarbete, yrkesliv
eller andra aktiviteter

b) har ofta svårt att bibehålla uppmärksamheten inför uppgifter eller lekar

c) verkar ofta inte lyssna på direkt tilltal

d) följer ofta inte givna instruktioner och misslyckas med att genomföra
skolarbete, hemsysslor eller arbetsuppgifter (beror inte på trots eller på
att personen inte förstår instruktionerna)

e) har ofta svårt att organisera sina uppgifter och aktiviteter

f) undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter som kräver
mental uthållighet (t.ex. skolarbete eller läxor)

g) tappar ofta bort saker som är nödvändiga för olika aktiviteter


.............



Man känner igen sig, och känner hur missförstådd man är.

Idag kommer käraste Farmor hit.
Det blir mysigt.


Annars saknar jag er massor.
Stora som små.
Lovejo!




Glasspaus i Vallentuna centrum med Ville och N.
<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar