onsdag 6 juli 2011

Onsdag.

Jag tror det är onsdag idag?
Jo, missade vattengympan igår pga astmahostandet.
:(

Det är en underbart vacker kväll.
Kvällssol och vindstilla.
Är hem till mor & far.
På baksidan av huset mot älven är det säkert 40 grader varmt.
Det är nu huvudvärken kommer ( har druckit för lite vatten och pratat för mycket )

Men haft en fin eftermiddag.
Det känns inuti.
Lugn.
Fina fina du.

Är hit och ska hämta en av mina cyklar.
Önskar bara Emil kunde vara här just NU - vi brukade ta långa och roliga upptäcksfärder via cykel innan han började på Peace & Love.
( Han har med andra ord inte tid med långa cykelturer längre )

Det är roligare att cykla på tokiga ställen om man har sällskap.
Vi kunde vara ute i timmar.
Finns roliga foton kvar som minne.
Men på den tiden använde man ju "riktig" kamera så dom kan ni inte se.

Jag ska visa er fina bilder sedan från mobilen.
Tycker om hästarna utanför mina fönster, dom är så fina.
Önskar alla hade lika fin utsikt som mig.
Man kan stå i duschen och titta på när hästarna äter på rosbuskarna i godan ro.

Enda bekymret i deras värld kanske är att inte sticka sig på tungan av en tagg?

Så önskar jag också att alla hade.

(Vill kunna trolla bort)

Inga bekymmer alltså.
Man kan aldrig bli helt utan, det förstår ju tillomed jag.

Men man kan ju ha en liten gräns.
Om bekymren överskrider eller närmar sig nummer fem på skalan om FEM är absolut värst -
skulle det försvinna.
I och för säg skulle det försvinna redan vid 3,5..
Skalor är bra.

På tal om hästarna igen så låter dom som små elefanter utanför husväggarna när det blir tyst och kväll.
Deras promenader i hagen.
Tur jag vet att det är Dom, annars skulle jag ha björnfrossa och Ville fick rasta sig själv när det blev kväll.
Hehe.
Fast i skogen ovanför mitt lilla hus finns både varg och björn.
Minns att man hörde ugglan ibland på nätterna om fönstret var öppet.
Jag har ju en historia i det huset.
Känns som ett tidigare liv.
Det är så länge sedan.
Som vi pratade om idag - jag minns nästan inget ifrån där.
Förutom att vi hade roliga galor med roliga folk och att Jänta blev min.

<3

Vi köpte varsin lakritspipa idag, och alltid när man har en lakritspipa i munnen lär man ta kort.
Dom finns i min mobil än så länge.
Fast dom riktiga klassikerna är ju på mig och min kära storasyster back in the days.
Också med "riktig" kamera.

Idag hittade jag kabeln man har mellan datorn och stereon, ni vet min fina Yamaha!
Har inte lyssnat "så" på mina Mp3or sedan Hushagen.
Dom första tre låtarna jag spelade medan var i duschen var:
One in a million, Patience och Sweet child of mine med Guns N´Roses.
Dom har jag också haft en historia med.


One in a million - Guns N 'Roses
Patience - Guns N'Roses 
Sweet child of mine - Guns N' Roses

Tycker om dina ögon.
Och dig.

<3




/Lillstrmpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar