måndag 4 juli 2011

Glassbåt.

Har pysslat och pysslat och pysslat idag.
Tagit igen två veckor (- tre veckors?) apati.
Körde hem pappas gräsklippare i skåpbilen,
gjorde lite fint där hyresgubben slagit med röjsåg innan.
Hästarna betar på.
Det blir ju lite jobb efter dom såklart.
Men det är värt den fina utsikten och trivseln.

Önskar jag hade fler djur som kunde bo där.
Får, kossor och dvärghöns.

Ryggen har tagit stryk såklart av allt nu.
Bärande, klippande och pysslande.
Längesedan den var så trött.
Värker.
Och astman trasslar och rosslar.
Hoppas inte det blir en till "December"-vända.
Akuten och inhalation.
Får hosta direkt.
Och då får jag astma.
Och paniksyndromen sätter igång.
Cirkeln är sluten.

Var till Mockfjärdsskolan klockan 10.00 i morses.
Har nog inte varit in där sedan jag gick högstadiet.
Hjälp!
Fick en planering om att läsa klart till Undersköterska.
Lär ringa ett par samtal i morgon och höra hur allt ska gå till.
Telefonköerna var enorma idag.


Min kära och bästa Farmor ringde mitt i flyttstöket.
Har inte pratat med henne sedan jag kom "hem".
Hon frågade om allt.
"-Mår du bra nu?"
Jadå. Det är bra.

Jag saknar henne.
<3



Det är min Farmor på kortet.
Har glömt att fråga vad hästen hette och hennes ålder är på bilden.
Fina fina.


Arvid sov här i några nätter.
Han sov med mig och Ville i husvagnen en natt.
Han sov längst.

Vi var på Veteran-traktor parad på Floparken igår.
Såg några kända ansikten.
Och roliga fordon.

Ser fram emot nästa helg nu... ( Kofest )
Hoppas på att min Mia kan komma också.
















Tankarna är neråt landet.
Önskar jag kunde trolla.
Du vet att jag gör allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar