fredag 15 juli 2011

Fredag

Plötsligt är det fredag och flera veckor har gått.
Dagarna försvinner.
Idag är det regnigt och jag har sovit till och från hela dagen.
Blev klen utav nya astmamedicinen.
Så nu ska jag använda den "gamla" igen.
Hm.
Bara sådär.
"- Ta du den gamle igen"




Här är en intressant länk:
Vuxen ADHD

Det sista i stycket sammanfattar väl min vardag,,

"Den svaga impulskontrollen gör individen benägen för ”trial and error”. 
”Medan jag tänker vad jag ska göra har jag redan gjort det”, impulser vinner över långsiktigt planerande. 

Socialt belastande blir det när man inte förmår hejda sig, utan ger uttryck, ocensurerat, för vad man tycker och tänker. 

När man handlar för fort och oövertänkt hamnar man lätt i kontroverser med familjemedlemmar och arbetskamrater".








Sovit lite här och där under veckan.
Sandvika, lilla huset och inatt sov jag kvar hos mor&far.
Ätit glass, och haft det allmänt fint.
Förutom hostandet och den bråkiga astman.
Ja just.

Saknar mina pojkar i Å-by.
Vill bli piggare så jag kan pussa på dom.
Mosters hjärtan.
Axels "HEEEEEEEEEJ" varje gång han får syn på en är guld värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar