söndag 27 januari 2013

Söndagkväll.

Idag hade jag inget vettigare att göra än att titta på teve på förmiddagen.
Såg på dom där halvroliga tanterna från England som har serien "How clean is your house?"..
Det är ganska skönt med söndagar på grund av det ofta körs flera avsnitt på raken.. Anyway.
Jag tittade på 3 avsnitt med 3 snuskigt lortiga hem.
Hur kan man låta ett badrum gro igen så mycket så man nästan känner stanken genom tvrutan?
Köken likadant, men badrum är värst. Dom har salmonella i tvättfatet, det är bajs runt hela toaletten med äckligt mera.
Nåja.

Det gav mig inspiration till att städa.
Så denna söndag har jag plockat och piffat till i mitt hem.
Hade fönstret i badrummet öppet och det var så härligt med frisk luft inne.
(Mina fönster är gammelmodiga och svåra att ha öppna - i allafall under vintern )

Jag har skrivit förut om att jag blivit så slarvig på senaste åren, en disk kan stå och vänta i 4-5 dagar. Lätt.
Men jag är inte på sen nivån som i tv-serien... Haha.
Jag lägger den i blöt.
Men just att diska.
Holy moly vad det har blivit en pina.

Nåja.
Kommer säkert att drömma om döda flugor, mögel, och andra lortsaker.
Tack vare tv-programmet.

Fast efter den här veckan med 99% mardrömmar om nätterna, vore det fint med några mysiga drömmar istället..

Imorgon är det arbetsträning.
Känns lite ovant att ha alarmet på klockan 06.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar