torsdag 5 juli 2012

Torsdagmorgon.

Jag ska läsa in mig på brottsbalken.
Nu får det vara nog.

Inte konstigt att man blir avskräckt utav karlar.. Har snart hört det mesta.
Och inte det är från mina relationer den här gången.
Oh lord.

...


När jag gick till Konsum igår och var på väg hem så låg den här i gräset.
Jag såg den precis när jag gick förbi och lilla fågelungen satte kvar fast jag kom så nära inpå.

"Har du gjort illa dig lilla gubben?" sade jag högt.
Vet inte om jag väntade mig ett svar eller något..

Tänkte inte på att kanske man inte pratar så med fåglar.

Det skar i mitt djurhjärta - är det något som berör är det djur - jag kunde ju inte bara gå förbi utan försökte titta på den på avstånd och den såg inte skadad ut på någon vinge eller så.
Hoppas den bara blivit trött efter en ovan flygtur och kom hem igen.
Fina lilla fågeln.
 




Vi var mest hemma igår.
Det var förstås våra rutiner.
Villepromenad.
Göra inget speciellt.
Villepromenad.
Osv.
Ville rutiner är dom som fungerar här.
Han är ju viktigast!
Tralala.

Senare på kvällen gick vi en tur runt Hushagen.
Lade in en påse till Emil i trappen.
Satte oss på hans farstukvist och språkade med granndamen en stund.
Vi har kommit på att världen är liten. Igen.
Hon är uppvuxen i mitt nuvarande kvarter med mor och alla dom barnen.
"-Ja, nu vet jag ju vilken mor din är! Och att jag bor under Guns pöjk!!" sade hon.




Pju. Lägenheten är redan varm.
Solen strålar, lite sol-dis emellanåt.
Jag har plockat ihop mina blommor och ställt dom på det vita bordet jag köpte på Emmaus häromveckan.
Dom brinner upp annars i fönstren nu.
Det vita bordet försvann bakom alla blommor, men ställde det innanför köksbordet så det ska slippa stå mitt i solen i alla fall.
Men ni förstår iden i alla fall.
:)
Har gamla vita lakan hängandes för köksfönstren.
Ska köpa fina hissgardiner när vi är till Ikea eller så någon gång...
Men det passar in här i det gamla köket.






Igår morse väcktes jag utav skatorna innan 04 som pratade högt med varandra, jag har fönstret i badrummet på vid gavel - är lättväckt. Åtminstone på morgonkvisten.
Även i morse vaknade jag innan 04 och fick lov att titta ut på morgonhimlen genom köksfönstret.
Så underbart vackert den är vår himmel.






Har inte alls tid att skriva egentligen.
Packar ihop tusen saker, mediciner, kamera, skor och allt inför vi åker till Floda idag.
Vi liftar med mor som är ner med Arvid till syster.

Återkommer!


Världens bästa.
Vad gjorde jag utan dig Ville?



<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar