lördag 2 juni 2012

Lördag.










Det blev en extranatt här.

Det hade jag inte planerat.
Rastlös inuti.
Hade velat träffa vapendragarna.


....

 

Igår blev jag bjuden till L på bubbelvin.
Hade inga planer alls för igår så det var jättekul att träffas och prata lite.
S kom också och höll oss sällskap.
Tjejfest deluxe det vill säga mycket gala!.
Fick höra gamla visor från Floda som jag inte hade hört innan.
Mycket skratt och snuskprat.

På cykelturen hem fotade jag inne vid minneslunden och tänkte även titta till P's grav, men det var jättestora sprinklers på - jag hade blivit genomblöt om jag gått in på själva kyrkogården.
Det var för kallt att trotsa sprinkler-regnet.

Tog lite kort i mörkret.
Dom blev fina.
Månen var med som sällskap.

Idag har jag frusit hela dagen.
Det har hällregnat sedan i förmiddags.
Jag, Nisse och Ville har varit inomhus mest.
Pelle också.


 Trötta pojkar som myser med filtar i soffan.
<3



Det har även stormat rejält.
Hammocken ligger nästan upp & ner.
Tillomed trästolarna har kullrat omkull.
Räddade fina duken och vaxduken från att flyga iväg.

Det är 2a juni idag - sommarvärmen är ljusår bort.
Istället isvindar och höstrusk.

Har kunnat haft både raggsockor och vantar på idag.
Usch.

Värmen får komma tillbaka.
Man ska inte behöva ha iskalla händer nu.


....


I morgon kanske jag får träffa kalvarna i granngårn -lagårn!
Hade hoppats på ko-släpp men dom vill inte ut i ruskvädret.
Förstår dom.

Skulle inte jag vilja heller.
Hihi.




( Lånad bild, Marimekko )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar