fredag 1 november 2013

Fredagkväll.

Vi var till IKEA idag, ingen har väl missat att det har öppnat ett sådant i stan?
Min standardshopping där är ramar och lampor. Det blev båda idag.
Skulle vilja en stor prinsessan på ärten-säng. Kanske en soffa, man har blivit miljöskadad av både P & H att det ska vara lite märkvärdigt. Fast hej, jag är ingen snobb. Det får stå för dom. Men man kan ju tycka fina saker är fina. Men jag tycker det är löjligt med onödigt dyra saker.
Man behöver inte handla så mycket nytt heller, i mitt hem finns det mest saker från second hand.
Lite från Vaxholm, lite från Vallentuna och så vidare. Det känns bättre än saker från Kamprad.

Efter IKEA åkte vi förbi Emil på kaféet och drack en varm choklad.
Det ska spela ett band där ikväll. Jag vill också ha ett band. Det verkar fint.



Nu är det kväll, klockan känns som mitt i natten. Nu får det vända snart och bli ljusare igen. Eller bli snö. Fast helst vår. Tänk vilken magi när vårfåglarna kommer tillbaka.

E







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar